basket.timer.attention

basket.timer.time.is.running.out

365 dagen bedenktijd Ruilen mag tot een jaar na aankoop
Vanaf 50 euro Gratis verzenden
Retourneren is gratis In één van onze winkels

Fjällräven Skogsö Jas Dames

Houdt de bergwind buiten waardoor het voelt alsof je wandelt in comfortabel klimaat: niet te warm en niet te koud.

product.sold.out
Alleen online
{{ vm.state.webThumbOverlay.code }}

{{vm.model.data.title}}

De Skogsö jas van Fjällräven is een licht, comfortabel outdoor jack met een verlengd rugpand dat de onderrug lekker warm houdt. Een perfecte buitenste laag bij wandelen, fietsen en andere actieve buitenactiviteiten. Het biedt bescherming tegen de wind en een lichte regenbui en ventileert tegelijkertijd optimaal waardoor je niet zo bezweet raakt als bij een volledig waterdicht jack.

Gemaakt van G-1000 Lite met verstevigingen van G-1000 Original op de schouders. De naadloze schouders en verplaatste zijnaden verlagen de kans op schuren onder de schouderbanden en heupgordel van de rugzak. Twee grote steekzakken met mesh aan de binnenzijde voor ventilatie en een binnenzak met rits zijn geschikt voor waardevolle spullen.

De capuchon met robuuste klep is op drie manieren te verstellen. De tweewegrits zit achter een beschermoverslag met drukknopen aan de onderzijde, midden op de borst en bij de kin. De zoom en manchetten zijn verstelbaar.

  • Waterdicht: Nee
  • Model: Dames
  • Gewicht (g): 540
  • Materiaal: 65% polyester, 35% katoen
  • Insectenwerend: Ja
  • Ventilatieritsen: Nee
  • Manchetten: Drukknoop
  • Capuchon: Ja
  • Tweewegrits: Ja
  • Pasvorm: Regular Fit
  • Capuchon afneembaar: Nee
  • Capuchon verstelbaar: Ja
  • Reflecterende details: Nee
  • Ademend: Ja
  • Stretch: Nee
  • Sneldrogend: Ja
  • Winddichtheid: Windwerend
  • Waterafstotende behandeling: Ja
  • Voorgevormde mouwen: Ja
  • Type G-1000: G-1000 Lite
  • Fjällräven Family: Övik
Productcode: ACACC32094

Heb je een vraag over onze producten?

 

Onze klantenservice staat voor je klaar (ma-vr 9-21u | za 10-18u).

 

En met 40 winkels in heel Nederland is er altijd een Beverwinkel bij je in de buurt.

 

Al sinds de oprichting van Fjällräven is het hun drijfveer om producten te ontwikkelen die het voor de mens makkelijker maken om van de natuur te genieten.

 

Åke Nordin was pas veertien jaar oud toen hij het rugzakframe bedacht dat de basis zou vormen voor het bedrijf Fjällräven. Åke was padvinder en vond het heerlijk om buiten te zijn. Hij was echter niet tevreden met de rugzakken van die tijd die als oncomfortabele zakken tegen je onderrug aanhingen. In een tijdschrift had hij gelezen dat het gewicht hoog en dicht bij je rug moest liggen om zware lasten te kunnen dragen. En toen hij in de bergen wilde gaan wandelen, timmerde hij een rugzakframe van hout waar hij een draagzak voor naaide. Eenmaal in de bergen wekte zijn rugzak veel nieuwsgierigheid van andere wandelaars op en Åke kreeg meerdere bestellingen.

 

Het rugzakframe werd het begin van het bedrijf Fjällräven dat Åke Nordin tien jaar later oprichtte in zijn geboorteplaats Örnsköldsvik.

 

Er is inmiddels meer dan 50 jaar verstreken sinds Fjällräven aan zijn wandeling begon en Fjällräven-uitrusting wordt gebruikt en gewaardeerd door verschillende generaties outdoormensen over de hele wereld. Veel producten zijn in de loop der tijd min of meer klassiekers geworden, bijvoorbeeld de Greenlandjas uit 1968, de Viddabroek uit 1999, de rugzak Kånken uit 1978 en de Expedition Dun-jas die in 1974 werd ontworpen. Veel producten hebben bovendien eervolle onderscheidingen mogen ontvangen voor functie en milieubewustzijn, zoals de Keb Trousers en de rugzak Kajka, om maar enkele recente voorbeelden te noemen.

 

De ontwikkelingen gaan verder en de medewerkers van Fjällräven vinden nog steeds de inspiratie voor nieuwe producten en oplossingen als ze zelf in de natuur zijn. En net zoals in 1960, toen het allemaal begon, willen zij graag slijtvaste, tijdloze en functionele outdooruitrusting ontwerpen, verantwoord handelen ten opzichte van mens, dier en natuur en inspireren tot buitenleven en de belangstelling daarvoor in standhouden.

Je hebt nog geen recent bekeken producten