Productomschrijving
- Al jarenlang wordt dit shirt gedragen tijdens het klimmen, fietsen, wandelen en peddelen: Patagonia’s klassieke P-6 logo is een all-time favoriet.
- De P-6 Logo Responsibili-Tee is gemaakt van een comfortabele mix van gerecycled katoen en gerecycled polyester.
- Dit shirt is gemaakt van 4,8 plastic flessen en 118 gram textielafval; in vergelijking met een conventioneel katoenen t-shirt bespaart de productie hiervan 238 liter water. Zeer duurzaam dus, opweg naar een betere planeet.
- Daarnaast is de print met PVC- en ftalaatvrije kleuren geproduceerd.
- De getapete schoudernaden zorgen voor comfort tijdens het dragen.
Producteigenschappen
- Model: Heren
- Gewicht (g): 213
- Materiaal: 50% recycled katoen, 50% recycled polyester
- Pasvorm: Regular Fit
- Bluesign: Ja
- Biologisch: Ja
- Fair Trade: Ja
- (Deels) van gerecycled materiaal: Ja
Klantenservice
Heb je een vraag over onze producten?
Onze klantenservice staat voor je klaar.
(ma-vr 9-21u | za 10-18u)
Of bezoek Bever winkel bij jou in de buurt.
Voordelen
- Gratis verzenden vanaf 25 euro
- Gratis retour in onze winkels
- 365 dagen bedenktijd - Ruilen tot 1 jaar na aankoop
Onlangs bekeken producten
Meer over dit merk
Sinds de oprichting in 1973, staat Patagonia bekend om zijn diverse baanbrekende innovaties op het gebied van productie en milieubehoud. Als merk waren zij de eersten die gerecycled polyester en 100% organisch katoen introduceerden.
Het begon allemaal met Yvon Chouinard, een jonge klimmer die in 1957 begon met het ontwikkelen van herbruikbaar klimmateriaal. Toen op een bepaald moment de vraag naar zijn handgemaakte producten zo groot werd dat hij het niet meer kon bijbenen, ging hij machines gebruiken en zocht hij een partner. Nadat de partners de klimwereld hadden veroverd in de VS, besloten zij een kledinglijn te introduceren onder de naam Patagonia.
Patagonia streeft ernaar geen onnodige schade aan het milieu aan te richten, dit proberen zij te bereiken door enkel producten te maken van de allerbeste kwaliteit die duurzaam, functioneel, oogstrelend maar vooral eenvoudig zijn. De kennis die Patagonia opdoet deelt men met de industrie om de impact op het milieu zo klein mogelijk te maken. Daarnaast schenkt Patagonia jaarlijks 10% van haar winst of 1% van haar omzet aan diverse milieuorganisaties via 1% for the Planet.