Garantie en Reparatie
Hoe werkt het?
Wil je een product inleveren ter reparatie, voor een servicebeurt of om een garantieaanvraag te doen, dan kan dat op 2 manieren. Je kunt langskomen in één van onze winkels of je kunt het artikel naar ons opsturen.
Inleveren in winkel:
- Neem een aankoopbewijs mee (dit is alleen nodig als het artikel niet op je account/Beverkaart is geregistreerd)
- Zorg ervoor dat het artikel compleet en schoon is
Opsturen:
- Vul dit formulier volledig in en stuur deze mee!
- Stuur een aankoopbewijs mee (dit is alleen nodig als het artikel niet op je account/Beverkaart is geregistreerd)
- Zorg ervoor dat het artikel compleet en schoon is
Het kan tot 6 weken duren voordat jouw ingeleverde product weer terug is. Wat gebeurt er in die 6 weken:
Stap 1 Ontvangst in Service Center: Alle ingeleverde producten (zowel de producten die ingeleverd zijn in de winkel, als die opgestuurd worden via PostNL), worden verzameld in het Bever Service Center. Hier wordt beoordeeld of er een specialist nodig is voor de betreffende reparatie/service. Als het om een garantieaanvraag gaat en er is geen specialist nodig, ontvang je direct een oplossing.
Stap 2 Verzonden naar Specialist: In sommige gevallen wordt het product doorgestuurd naar een specialist voor de beste expertise.
Stap 3 Afhandeling Service Center: Na de afhandeling door de specialist ontvang je via het Bever Service Center meer informatie over de afhandeling. Ook alle producten vanuit de specialisten worden verzameld in het Bever Service Center. Vanuit hier sturen wij het product terug naar de winkel of rechtstreeks naar een door jou gekozen adres.
Garantie
Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt. Een garantieaanvraag is een gratis service. Om een garantieaanvraag te kunnen doen, heb je een aankoopbewijs nodig.
Wanneer je product stuk is gegaan door verkeerd gebruik, normale slijtage, of ongeautoriseerde reparaties, dan is de garantie hierdoor vervallen.
Garantietermijn
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantietermijn van minimaal 2 jaar. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. De garantietermijn kan dus verschillend zijn per product.
Enkel op de verkoop van onze 2e kans producten geldt een aangepast garantietermijn van 1 jaar, de garantievoorwaarden blijven onveranderd.
Reparatie & onderhoud
Je wil natuurlijk dat je mooie spullen zo lang mogelijk meegaan. Daarom bieden we bij Bever verschillende reparaties en onderhoudservices aan. Wil je gebruik maken van deze services, kom dan langs in één van onze winkels. Omdat elke reparatie anders is, kunnen we niet voor alles een standaard prijs geven. Je kan vooraf aangeven hoeveel je bereid bent voor een reparatie te betalen of we kunnen na beoordeling van het product een prijsopgave sturen. Het opsturen van het product is kosteloos.
Ben je een Bever Buitenvriend, dan krijg je 10% korting op al onze Reparatie & Onderhoudservices. Nog geen Buitenvriend, klik dan hier om Buitenvriend te worden.
Voor de volgende producten kan je bij ons terecht:
- Schoenen (reparatie en onderhoud)
- Kleding (reparatie en wassen)
- Tenten (reparatie)
- Slaapzakken (reparatie en wassen)
- Slaapmatten (reparatie)
- Wintersport (onderhoud, bootfitting en bindingen afstellen)
- Bijlen, messen en multitools
- Tassen, backpacks & trolleys
Kledingreparatie bij Bever
Weinig kleding kan zo goed tegen een stootje als outdoor kleding. Toch zijn ook de sterkste en meest duurzame kledingstukken niet opgewassen tegen sommige ongelukkig of slijtage na jarenlang intensief gebruik. Gelukkig hoef je je kapotte kleding niet direct weg te gooien, maar kun je het bij ons langsbrengen. Laat je kleding bij Bever repareren en je bent weer klaar om op pad te gaan.
Wat voor reparaties voeren we o.a. uit?
- Ritsen vervangen
- Scheuren repareren
- Broeken inkorten
- Etc.
Meer informatie nodig? Bekijk onze pagina over het repareren van kleding of kom langs in de winkel.
Schoenreparaties
Bij Bever vinden we het belangrijk dat jij zo lang mogelijk plezier hebt van je outdoorgear. En als iets kapot is, repareren we het liever dan dat we het weggooien. Zo ook met wandelschoenen. Als jij al vele kilometers met je wandelschoenen hebt gelopen, kan je zool gaan slijten. Als de rest van je schoen nog goed is repareren we die graag. Kom langs in één van onze winkels om laat jouw schoenen repareren.
Lees hier alles over schoenreparaties.
Slaapzak bijvullen/repareren
Let op: helaas kunnen we onze bijvulservice tijdelijk niet aanbieden. We doen hard ons best om je slaapzak zo snel mogelijk weer bij te kunnen vullen!
Is je slaapzak kapot of wil je deze laten bijvullen? Dan regelen wij dat graag voor je! Het volume van dons neemt door de jaren heen af in volume, waardoor deze minder warm wordt. Een professionele wasbeurt kan al veel wonderen doen, maar ook het bijvullen van dons kan de warmte weer doen toenemen.
Op deze pagina lees je alles over onze bijvulservice voor slaapzakken.
Slaapmat repareren
Heb jij een slaapmatje van Exped of Therm-a-rest en is hij kapot? Kom dan langs in één van onze winkels en misschien kunnen wij de slaapmat voor je repareren. Bekijk hier welke slaapmatreparaties wij voor je kunnen uitvoeren.
Wintersportservices
Tijdens het wintersportseizoen kun je in onze wintersportwinkels terecht voor verschillende services. Bekijk hieronder voor welke services je bij ons terecht kunt. Op onze wintersportwinkel-pagina zie je snel welke winkel bij jou in de buurt deze services aanbiedt.
Onze wintersportservices:
- Skischoenen op maat maken met bootfitting
- Ski- en snowboardbindingen monteren en afstellen
- Ski's en snowboard waxen en onderhouden
- Wasservices van outdoorjassen
Verrekijkerservice
Ook voor onderhoud en reparatie van je verrekijker kun je bij Bever terecht. De meest voorkomende reparaties aan verrekijker zijn:
- Herstellen van de scherp-stel-knop
- Het vervangen van de oculair ring & lens
- Schoonmaakservice
Bijlen, messen & multitools
Een mes of bijl kan geslepen worden. De prijs is afhankelijk van het soort mes of bijl en het aantal centimeters dat er geslepen moet worden.
Bij de meeste multitools kunnen de volgende onderdelen vervangen worden:
- Pincet
- Schroevendraaier
- Schaar
Tassen, backpacks & trolleys
Vraag je jezelf af of je backpack nog een tocht mee kan, of dat hij goed is afgesteld? Kom dan bij ons langs voor de backpack APK. Is er iets kapot? Dan kijken we samen met jou of repareren mogelijk is en zin heeft. Zo kun jij optimaal en zo lang mogelijk genieten van je backpack!
Onderdelen die in de meeste gevallen gerepareerd kunnen worden zijn:
- Gespen & Buckles (dit kun je vaak zelf ook vervangen)
- Reparatie van stof
- Rits(runner) vervangen
- Bij sommige modellen kunnen we de wieltjes vervangen
Wasservice
Na je buitenavonturen wil je je waterdichte outdoorjas of je slaapzak natuurlijk weer schoon opbergen. Het wassen van technische producten werkt iets anders dan het wassen van je normale kleding. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om je waterdichte jas op de juiste manier te wassen, zodat hij ook echt waterdicht blijft. We helpen je graag met onze wasservice!
- Meer informatie over onze wasservice voor outdoorkleding.
- Meer informatie over onze wasservice voor slaapzakken.
