Garantie en Reparatie
Hoe werkt het?
Wil je een product inleveren ter reparatie, voor een servicebeurt of om een garantieaanvraag te doen, dan kan dat op 2 manieren. Je kunt langskomen in één van onze winkels of je kunt het artikel naar ons opsturen.
Inleveren in winkel:
- Neem een aankoopbewijs mee (dit is alleen nodig als het artikel niet op je account/Beverkaart is geregistreerd)
- Zorg ervoor dat het artikel compleet en schoon is
Opsturen:
- Vul dit formulier volledig in en stuur deze mee!
- Stuur een aankoopbewijs mee (dit is alleen nodig als het artikel niet op je account/Beverkaart is geregistreerd)
- Zorg ervoor dat het artikel compleet en schoon is
Het kan tot 6 weken duren voordat jouw ingeleverde product weer terug is. Wat gebeurt er in die 6 weken:
Stap 1 Ontvangst in Service Center: Alle ingeleverde producten (zowel de producten die ingeleverd zijn in de winkel, als die opgestuurd worden via PostNL), worden verzameld in het Bever Service Center. Hier wordt beoordeeld of er een specialist nodig is voor de betreffende reparatie/service. Als het om een garantieaanvraag gaat en er is geen specialist nodig, ontvang je direct een oplossing.
Stap 2 Verzonden naar Specialist: In sommige gevallen wordt het product doorgestuurd naar een specialist voor de beste expertise.
Stap 3 Afhandeling Service Center: Na de afhandeling door de specialist ontvang je via het Bever Service Center meer informatie over de afhandeling. Ook alle producten vanuit de specialisten worden verzameld in het Bever Service Center. Vanuit hier sturen wij het product terug naar de winkel of rechtstreeks naar een door jou gekozen adres.
Garantie
Is je product kapot en denk je dat dit komt door een product- of fabricagefout? Dan controleren wij graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt. Een garantieaanvraag is een gratis service. Om een garantieaanvraag te kunnen doen, heb je een aankoopbewijs nodig.
Wanneer je product stuk is gegaan door verkeerd gebruik, normale slijtage, of ongeautoriseerde reparaties, dan is de garantie hierdoor vervallen.
Garantietermijn
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. De garantietermijn kan dus verschillend zijn per product.
Enkel op de verkoop van onze 2e kans producten geldt een aangepast garantietermijn van 1 jaar, de garantievoorwaarden blijven onveranderd.
Reparatie & Onderhoud
Je wil natuurlijk dat je mooie spullen zo lang mogelijk meegaan. Daarom bieden we bij Bever verschillende reparaties en onderhoudservices aan. Wil je gebruik maken van deze services, kom dan langs in één van onze winkels. Omdat elke reparatie anders is, kunnen we niet voor alles een standaard prijs geven. Je kan vooraf aangeven hoeveel je bereid bent voor een reparatie te betalen of we kunnen na beoordeling van het product een prijsopgave sturen. Het opsturen van het product is kosteloos.
Ben je een Bever Buitenvriend, dan krijg je 10% korting op al onze Reparatie & Onderhoudservices. Nog geen Buitenvriend, klik dan hier om Buitenvriend te worden.
Voor de volgende producten kan je bij ons terecht:
- Schoenen
- Kleding
- Tenten
- Slaapzakken
- Slaapmatten
- Wintersport
- Verrekijkers
- Bijlen, messen en multitools
- Tassen, backpacks & Trolleys
Schoenenreparaties
Schoenreparaties wandelschoenen (Hanwag, Lowa* en Meindl) & klimschoenen
Bever is er voor alles wat met buiten te maken heeft: niet alleen producten verkopen, maar vooral ook voor service. Wij kunnen met onze service en expertise je weer optimaal van buiten laten genieten, ook met producten die al in het bezit zijn van jou. Kom daarom langs in een van onze winkels voor een schoenen APK. Let wel dat de eventuele natuur van buiten er even afgeborsteld is zodat we jou schoenen optimaal kunnen beoordelen.
Bij de reparaties wordt gebruik gemaakt van origineel fabrieksmateriaal incl. de demping/tussenzool. Voor Lowa en Meindl is het vaak niet mogelijk om categorie A schoenen te verzolen.
Omschrijving
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
Slijtzool
€ 88,95
€ 80,06
Slijt- en tussenzool excl. stootrand
€ 116,95
€ 105,26
Slijt- en tussenzool incl. stootrand
€ 146,95
€ 132,36
Meindl Perfect
€ 133,50
€ 120,15
Slijt- en tussenzool incl. golvende stootrand
€ 177,95
€ 160,16
Slijtzool en tussenzool verzoling Nepal Top of Extreme
€ 180,95
€ 162,86
Comp. verzoling Nepal Top of Extreme
€ 227,95
€ 205,16
Hakken
€ 46,95
€ 42,26
Hielvoering
€ 36,95
€ 33,26
Gaatje bij teen [GoreTex]
€ 42,50
€ 38,25
Oprekken
€ 18,95
€ 17,06
Klimschoen zonder gaatje
€ 41,50
€ 37,35
Klimschoen met gaatje
€ 63,50
€ 57,15
*Bij Lowa Renegade kan alleen de slijtzool vervangen worden
Slaapzak bijvullen/repareren
Is je slaapzak kapot of wil je deze laten bijvullen? Dan kunnen wij dat voor je regelen!
Het kan voorkomen dat je slaapzak minder warm is dan voorheen, doordat het volume dons in de jaren afneemt. Een wasbeurt doet hier vaak al wonderen voor.
Zorg er daarom voor dat je slaapzak gewassen is voordat je het inlevert bij ons. Wil je het liever door ons laten wassen, dan zijn de bijkomende waskosten € 27,50. Bij het inleveren van je slaapzak kun je aangeven hoeveel dons je bijgevuld wil hebben.Wij doen vervolgens nog een controle hoeveel dons er daadwerkelijk bijgevuld moet worden om de slaapzak weer in optimale staat te krijgen.
Wij kunnen geen donsjassen bjivullen, omdat dit technisch gezien niet mogelijk is.
Omschrijving
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
90% eendendons (100 gram)
€ 70,00
€ 63,00
Meerprijs per 50 gram
€ 7,50
€ 6,75
95% ganzendons (100 gram)
€ 85,00
€ 76,50
Meerprijs per 50 gram
€ 11,00
€ 9,90
Slaapzak reparatie
Is je slaapzak gescheurd, dan kunnen wij dit repareren (de scheur kan max. 20cm zijn). In de meeste gevallen zal een stof over de scheur worden gestikt. Het atelier zal dit professioneel en netjes repareren, houd er echter rekening mee dat het wel een zichtbare reparatie is. Is de rits of ritsrunner defect, dan kunnen wij er een nieuwe inzetten.
Omschrijving
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
Reparatie scheur/gat (Reparatie kan maximaal tot 20 cm)
€ 35,00*
€ 31,50*
Ritsrunner vervangen
€ 23,50
€ 21,15
Rits vervangen
€ 61,50
€ 55,35
*vanaf prijs. Bij grote reparaties kan de prijs afwijken.
Slaapmat repareren
Heb je een slaapmat van Mammut, Exped en Therm-a-rest? Dan kunnen wij de volgende reparaties uitvoeren:
- Vervangen van ventiel
- Gaatje plakken
Ben je zelf handig met het plakken van je fietsband? Dan kan je ook zelf je slaapmat repareren. We hebben hiervoor handige reparatiesetjes van Therm-a-rest of Exped.
Omschrijving
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
Ventiel vervangen
€ 30,00
€ 27,00
Gaatje plakken (per gat v.a.)
€ 30,00
€ 27,00
Wintersport services
Tijdens het wintersportseizoen kun je in onze wintersport stores terecht voor diverse services voor o.a. ski en snowboard, zoals aanpassingen en afstellingen van je ski’s. Met de Salomon Boot Fit Stations en de Sidas 3D-voetscan helpen wij je ook aan jouw perfecte skischoen.
Salomon Boot Fit Station
In al onze wintersport stores vind je een Salomon Boot Fit Station. Door verhitting kunnen de skischoenen gevormd worden naar de vorm jouw voet en onderbeen. Het resultaat is een op maat gemaakte skischoen met de perfecte pasvorm die zorgt voor de beste ski-ervaring
Prijzen van de services die we bieden in onze wintersport stores:
Service
Losse prijs
Bij aankoop ski's / snowboard
Ski's/snowboard waxen (direct in de winkel)
€ 15,00 per waxbeurt
Gratis
(1x per jaar, binnen 5 jaar na aankoop)
Afstellen bindingen
€ 15,00
Gratis
Aanpassing zoollengte skibinding bij boren
€ 50,00
Gratis
Montage skibinding inclusief afstellen
€ 25,00 (boren) /
€ 50,00 (handwerk)
Gratis
Service
Losse prijs
Bij aankoop skischoenen
Bootfitten zonder Sidas zool
€ 20,00
Gratis
Bootfitten met Sidas zool
€ 50,00
Service
Losse prijs
Omwisselen cilinder airbags
€ 20,00 (mits uit vooraad)
Waxen & slijpen wintersport
Tijdens het wintersportseizoen is het mogelijk om je ski’s of board bij ons te laten onderhouden. Een verse waxlaag, een professioneel geslepen profiel, vlijmscherpe staalkanten en een opgevuld belag zijn enkele onderdelen van de behandeling die de experts van Dr. Wax kunnen leveren. Op verzoek is ook het stansen en inzetten van nieuw belag mogelijk.
Let op: het laten waxen & slijpen van ski's en snowboards neemt minimaal 2 weken in beslag. Lever je ski's/board op tijd in voor je vakantie.
Verwijder de bindingen van je snowboard voordat je deze inlevert voor onderhoud.
Je kunt je ski's/snowboards weer laten onderhouden aan het begin van aankomend wintersport seizoen.
Onderhoudsbeurt
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
Ski's kleine beurt
€ 20,00
€ 18,00
Ski's kleine beurt Super
€ 27,50
€ 24,75
Ski's grote beurt
€ 25,00
€ 22,50
Ski's grote beurt Super
€ 32,50
€ 29,25
Snowboard kleine beurt
€ 25,00
€ 22,50
Snowboard kleine beurt Super
€ 32,50
€ 29,25
Snowboard grote beurt
€ 35,00
€ 31,50
Snowboard grote beurt Super
€ 42,50
€ 38,25
Op de pagina wintersportonderhoud lees je welke handelingen er precies worden gedaan om jouw ski's of snowboard weer piekfijn in orde te krijgen.
Verrekijkerservice
Ook voor onderhoud en reparatie van je verrekijker kun je bij Bever terecht. De meest voorkomende reparaties aan verrekijker zijn:
- Herstellen van de scherp-stel-knop
- Het vervangen van de oculair ring & lens
- Schoonmaakservice
Bijlen, Messen & Multitools
Een mes of bijl kan geslepen worden. De prijs is afhankelijk van het soort mes of bijl en het aantal centimeters dat er geslepen moet worden.
Bij de meeste multitools kunnen de volgende onderdelen vervangen worden:
- Pincet
- Schroevendraaier
- Schaar
Tassen, Backpacks & Trolleys
Vraag je jezelf af of je backpack nog een tocht mee kan, of dat hij goed is afgesteld? Kom dan bij ons langs voor de backpack APK. Is er iets kapot? Dan kijken we samen met jou of repareren mogelijk is en zin heeft. Zo kun jij optimaal en zo lang mogelijk genieten van je backpack!
Onderdelen die in de meeste gevallen gerepareerd kunnen worden zijn:
- Gespen & Buckles (dit kun je vaak zelf ook vervangen)
- Reparatie van stof
- Rits(runner) vervangen
- Bij sommige modellen kunnen we de wieltjes te vervangen
Wasservice
Het wassen van je outdoorkleding werkt net anders dan het wassen van normale kleding. Zo is het belangrijk om je waterdichte jas op de juiste manier te wassen, zodat hij ook echt waterdicht blijft. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor je donzen slaapzak.
Bij Bever kunnen we je kostbare uitrusting professioneel reinigen. De prijzen van onze Wasservice verschillen per item.
Omschrijving
Kosten standaard
Buitenvriend voordeel -10%
1-persoons slaapzak/dekbed wassen
€ 27,50
€ 24,75
2-persoons slaapzak/dekbed wassen
€ 37,50
€ 33,75
Donsjasaccessoires (sloffen/wanten) wassen
€ 15,50
€ 13,95
Kleding wassen & Impregneren
€ 27,50
€ 24,75
Bever Buitenvrienden krijgen 10% op onze wasservice.
Om jouw product weer gewassen terug te krijgen in de winkel hebben we ongeveer vier tot vijf weken nodig. Kom dus op tijd langs in een van onze winkels als je je producten op korte termijn nodig hebt.
Ben je Bever Buitenvriend en heb je een jas (minimaal aankoopbedrag van €300,-) of een slaapzak (minimaal aankoopbedrag van €150,-) na 1-10-2019 gekocht? Dan bieden wij je een gratis wasbeurt aan binnen het eerste jaar na aankoop. Nog geen Buitenvriend, meld je dan aan.
