Buitenkorting tot €250! gebruik code BTK20SS en word automatisch Buitenvriend. Bekijk hier de actievoorwaarden.

Buitenkorting tot €250! gebruik code BTK20SS en word automatisch Buitenvriend. Bekijk hier de actievoorwaarden.

GRATIS LEVERING vanaf 25,-

GRATIS RETOURNEREN

365 DAGEN bedenktijd*

GRATIS ACHTERAF betalen met Klarna

Fjällräven Anorak No.8 Jas Dames

Anorak die bestand is tegen de zware omstandigheden in de bossen en bergen het hele jaar door.

Kleur:
€ 469,95
Levertijd: kies eerst een maat
  • 365 dagen bedenktijd - Ruilen tot 1 jaar na aankoop
  • Gratis retourneren
  • Gratis verzenden vanaf 25 euro
  • Gratis achteraf betalen met Klarna
Klantenservice Bever
(ma-vr 9-21u | za 10-18u | zo 12-17u)
max aantal bereikt
3 artikelen vergelijken

Productomschrijving

Anorak No. 8 van Fjällräven is bestand tegen de zware omstandigheden in de bossen en bergen het hele jaar door. Verstelbare capuchon voor perfecte pasvorm rond het hoofd en dankzij de nieuwe constructie kan de klep in twee stappen worden omgeklapt - afhankelijk van de wens voor maximale windbescherming of meer zicht van opzij.

Omgeslagen vormt de capuchon een hoge kraag die de hals en nek warm houdt. Bij warmer weer kan de rits aan de voorzijde worden geopend en kan de windvanger in de opening worden opengeknoopt en naar de zijkant worden geklapt om overtollige warmte af te voeren. Ook in de zijkanten van de anorak zitten lange ritsen die geopend kunnen worden voor ventilatie en om het jack gemakkelijk aan en uit te trekken.

De grote kangoeroezak aan de voorzijde is van bovenaf en via de zijkanten toegankelijk. Een trekkoord op de rug stelt de taillewijdte in en een trekkoord aan de voorzijde stelt de wijdte van de boord in. De ruime manchetten zijn verstelbaar met een knoopsluiting. De anorak is gemaakt van wind- en waterafstotend G-1000 Eco van gerecycled polyester en biologisch katoen met extra sterk G-1000 HeavyDuty op de schouders en ellebogen. De materialen en details zijn zorgvuldig gekozen om het milieu zo min mogelijk te belasten - zo zijn de meeste leeraccenten gemaakt van restmateriaal - en om ze eenvoudig te kunnen vervangen na jaren van intensief gebruik.

Producteigenschappen

  • Waterdicht: Nee
  • Geslacht: Dames
  • Gewicht (g): 870
  • Materiaal: G-1000 HeavyDuty: 65% polyester, 35% cotton, G-1000 Eco: 65% polyester, 35% cotton
  • Ventilatieritsen: Ja
  • Capuchon: Ja
  • Pasvorm: Regular Fit
  • Capuchon afneembaar: Nee
  • Capuchon verstelbaar: Ja
  • Winddicht: Ja
  • Ademend: Ja
  • Fjällräven Family: Numbers
  • Manchetten: Ja

Aanbevolen combinatie

Reviews


Meer over dit merk

Al sinds de oprichting van Fjällräven is het hun drijfveer om producten te ontwikkelen die het voor de mens makkelijker maken om van de natuur te genieten.

 

Åke Nordin was pas veertien jaar oud toen hij het rugzakframe bedacht dat de basis zou vormen voor het bedrijf Fjällräven. Åke was padvinder en vond het heerlijk om buiten te zijn. Hij was echter niet tevreden met de rugzakken van die tijd die als oncomfortabele zakken tegen je onderrug aanhingen. In een tijdschrift had hij gelezen dat het gewicht hoog en dicht bij je rug moest liggen om zware lasten te kunnen dragen. En toen hij in de bergen wilde gaan wandelen, timmerde hij een rugzakframe van hout waar hij een draagzak voor naaide. Eenmaal in de bergen wekte zijn rugzak veel nieuwsgierigheid van andere wandelaars op en Åke kreeg meerdere bestellingen.

 

Het rugzakframe werd het begin van het bedrijf Fjällräven dat Åke Nordin tien jaar later oprichtte in zijn geboorteplaats Örnsköldsvik.

 

Er is inmiddels meer dan 50 jaar verstreken sinds Fjällräven aan zijn wandeling begon en Fjällräven-uitrusting wordt gebruikt en gewaardeerd door verschillende generaties outdoormensen over de hele wereld. Veel producten zijn in de loop der tijd min of meer klassiekers geworden, bijvoorbeeld de Greenlandjas uit 1968, de Viddabroek uit 1999, de rugzak Kånken uit 1978 en de Expedition Dun-jas die in 1974 werd ontworpen. Veel producten hebben bovendien eervolle onderscheidingen mogen ontvangen voor functie en milieubewustzijn, zoals de Keb Trousers en de rugzak Kajka, om maar enkele recente voorbeelden te noemen.

 

De ontwikkelingen gaan verder en de medewerkers van Fjällräven vinden nog steeds de inspiratie voor nieuwe producten en oplossingen als ze zelf in de natuur zijn. En net zoals in 1960, toen het allemaal begon, willen zij graag slijtvaste, tijdloze en functionele outdooruitrusting ontwerpen, verantwoord handelen ten opzichte van mens, dier en natuur en inspireren tot buitenleven en de belangstelling daarvoor in standhouden.

Naar alle producten van Fjällräven

Fjällräven