ZOMERDEALS de beste aanbiedingen voor buiten
ZOMERDEALS de beste aanbiedingen voor buiten
Pijnacker, 5 juni 2025
Bij Bever doen we er alles aan om iedereen naar buiten te krijgen. En gelukkig zien we dat steeds meer mensen bewuste keuzes maken om optimaal van buiten te genieten. Ook wij blijven voortdurend kijken hoe we onze eigen keuzes kunnen verduurzamen — van producten en partners tot aan minder zichtbare terreinen, zoals onze financiële relaties.
Het afgelopen jaar hebben we daarom opnieuw gekeken naar de banken met wie we samenwerken. Aanleiding hiervoor was onder andere de financiering van ons nieuwe, duurzame hoofdkantoor. Maar meer nog wilden we stilstaan bij de vraag: hoe kunnen ook onze financiële keuzes bijdragen aan een toekomst waarin buiten voor iedereen toegankelijk en leefbaar blijft?
In dit proces hebben we gesproken met Stichting Fossielvrij, de Bezorgde Bevers, onafhankelijke klimaatwetenschappers en onze bank, ING. Die gesprekken hebben ons verder inzicht gegeven in de rol die financiële instellingen spelen in de energietransitie. Van het financieren van fossiele projecten tot de vraag hoe banken duurzame innovaties juist kunnen versnellen.
Na een zorgvuldige afweging hebben we besloten onze bankzaken geleidelijk over te zetten naar ABN AMRO. We denken in ABN AMRO een goede, betrouwbare partner te hebben gevonden, die naast de gedeeltelijke financiering van ons nieuwe hoofdkantoor een goede oplossing kan bieden voor ons betalingsverkeer en passend bij onze bedrijfsgrootte.
De overstap is een zorgvuldig proces. Met meer dan veertig winkels, een webshop en uitgebreide logistieke processen vraagt het tijd om dit goed te organiseren. Door de overstap gefaseerd door te voeren, borgen we de continuïteit van onze processen. Inmiddels zijn de eerste winkels succesvol overgezet. We verwachten dit traject eind 2025 grotendeels afgerond te hebben.
ABN AMRO heeft duurzaamheid als strategisch thema benoemd, met daarbij drie speerpunten: klimaatverandering, sociale impact en natuur. Binnen het thema natuur zijn de circulariteit en biodiversiteit belangrijke aandachtsgebieden voor ABN AMRO. Deze focus op natuur sluit nauw aan bij het hart van Bever: onze liefde voor buiten. Tegelijkertijd vinden we het, belangrijk dat we met onze bank een open en eerlijk gesprek kunnen blijven voeren over de impact van onze financiële keuzes. We hebben ervaren dat ABN AMRO daarin transparant is en bereid is om het gesprek aan te gaan. Die houding geeft ons vertrouwen in een samenwerking waarin we elkaar kritisch blijven bevragen én gezamenlijk stappen zetten naar een duurzamere wereld.
Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2024 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze meer dan duizend Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: www.bever.nl.
Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. We gebruik je cookies onder andere om advertenties te personaliseren. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.