Dit weekend lopen meer dan 200 buitenliefhebbers 101 kilometer in drie dagen

Bever organiseert eigen versie van de zwaarste trail van Nederland: De Dutch Mountain Trail

Pijnacker, 11 mei 2023

Donderdag 11 mei verzamelen meer dan 200 buitenliefhebbers zich in Landgraaf voor de Bever Dutch Mountan Trail (BDMT), de grootste wandeluitdaging (in aantal dagen, kilometers, hoogtemeters, zelf koken en navigeren) van Nederland. Zondag 14 mei is de finish in de Bever-winkel in Maastricht, maar of alle deelnemers de finish ook daadwerkelijk gaan halen, is volgens de organisator nog maar de vraag. Aan het enthousiasme zal het in ieder geval niet liggen, het merendeel van de wandelaars is al maanden in training en kan niet wachten om van start te gaan.

Uitdaging voor iedere wandelaar

De maandenlange voorbereiding is geen overbodige luxe. De BDMT is namelijk een uitdaging voor iedere wandelaar, aldus Bever. De oorspronkelijke Dutch Mountain Trail bestaat uit vier etappes. Maar Bever zou Bever niet zijn als zij het niet extra uitdagend zouden maken. De wandelaars lopen de trail namelijk in drie dagen. Ze overnachten op speciale kampeerplekken en koken hun gevriesdroogde expeditiemaaltijden op een 1-pitsbrander. Inspiratie voor de maaltijden krijgen ze iedere dag door een kookdemonstratie van expeditiechef Kieran Creevy, die mee op reis gaat.

Uitverkocht

In de afgelopen weken hebben de buitenexperts van Bever de trail al meerdere malen gelopen om alles goed voor te bereiden. En dat was niet altijd even gemakkelijk, aldus Jimmy Hendriks, activatie marketeer bij Bever en een van de Bever Buitenexperts die zelf ook meeloopt om de deelnemers te ondersteunen en adviseren: “Het pad brengt je naar de zeven hoogste toppen die ons land rijk is. Een 101 kilometer lange wandeling met vergezichten, alpenweides en snelstromend water. Kortom: je waant je in de bergen, maar dan dicht bij huis. En net zoals in de bergen kan het weer snel omslaan en dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee. De veiligheid van de deelnemers staat immers voorop. Ik ben dan ook blij dat de weersvoorspellingen op dit moment goed zijn en dat het event een groot succes blijkt te zijn. Alle kaarten zijn uitverkocht, dat had ik een jaar geleden niet durven dromen.”

Zo mooi is Nederland

Albert Scholte, CEO van Bever, zal donderdagmiddag alle deelnemers welkom heten. Hij is net als Hendriks verheugd BDMT anderen zal inspireren om hetzelfde te doen. “Nou ja, zo’n uitdagende hike is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd, maar ik hoop wel dat het anderen zal motiveren om ook naar buiten te gaan en zichzelf daarin ook uit te dagen. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Ik hoop dat na dit weekend de hele wereld ziet hoe mooi Nederland is.”

Loop digitaal mee

Voor iedereen die geen kaartje heeft weten te bemachtigen of nog twijfelde om mee te lopen. Via de social mediakanalen van Bever kun je dit weekend mee op avontuur gaan: https://www.instagram.com/bevernl/ #BDMT

Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/duurzaam.html.