Last minute wandeladvies? Op Hemelvaartsdag zijn veel Beverwinkels geopend, check het overzicht

Op Hemelvaartsdag zijn veel Beverwinkels geopend, check het overzicht

Bever lanceert lijn van onderhoudsproducten gebaseerd op de chemie van de natuur

Van was- en impregneermiddel voor jassen en slaapzakken tot poets- en verzorgingsmiddelen voor (wandel)schoenen

Pijnacker, 25 april 2023

Buitenwinkel Bever lanceert vandaag, in samenwerking met het Zweedse merk OrganoTex, een lijn van onderhoudsproducten gebaseerd op de chemie van de natuur. Met de Buitenmens Care-collectie, PFAS-vrij, zonder schadelijke chemicaliën ontwikkeld en biologisch afbreekbaar, wil Bever consumenten motiveren om de levensduur van kleding en producten te verlengen in plaats van nieuwe artikelen te kopen. De lancering van de onderhoudsproductenlijn is alweer het negende initiatief dat de retailer in de afgelopen drie jaar heeft geïntroduceerd om zijn bijdrage aan een duurzamere wereld te vergroten.

Inspiratie uit de natuur

Van het was- en impregneermiddel voor jassen en slaapzakken tot de poets- en verzorgingsmiddelen voor (wandel)schoenen, alle Buitenmens Care-producten bestaan uit grotendeels natuurlijke ingrediënten. De retailer werkt hiervoor samen OrganoTex. Dit Zweedse bedrijf dat al verschillende duurzaamheidsprijzen in de wacht heeft gesleept met hun innovatieve onderhoudsmiddelen, startte een zoektocht naar een natuurlijk alternatief voor onderhouds- en wasmiddelen en vond die in de natuur. Ze keken de techniek af van onder andere de lotusbloem. Deze bloem blijkt een extreem waterafstotende eigenschap te bezitten, gevormd door een 3D-structuur. Dit effect wordt nu toegepast in de Buitenmens Care-producten.

Onderdeel van een groter, duurzamer doel

Christian de Jong, Manager Duurzaamheid & Innovatie bij Bever, geeft aan dat de onderhoudsproducten onderdeel zijn van een groter, duurzamer doel: de consument helpen duurzamer om te gaan met producten. De buitenwinkelketen gelooft dat het Buitenmens Care-collectie daar aan gaat bijdragen. De Jong: “Bever gaat voor het langer doen met de producten die je hebt. Om de eenvoudige reden dat als je de levensduur van je producten verlengt, je minder nieuwe grondstoffen nodig hebt en minder bijdraagt aan de afvalberg. En laat dat nou de enige berg zijn die we liever zien verdwijnen.”

Vriendelijk voor mens, milieu, dier én portemonnee

Aan het besluit om Buitenmens Care samen met OrganoTex te ontwikkelen ging een uitgebreid voortraject vooraf, zegt Albert Scholte, CEO Bever. “Duurzaamheid staat bij Bever hoog in het vaandel en speelt een hoofdrol in alle beslissingen die we nemen. In onze zoektocht naar een toegankelijke oplossing om consumenten te motiveren om nog beter voor hun kleding en producten te zorgen hebben wij meerdere onderhoudsproducten getoetst. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de producten van OrganoTex niet alleen vriendelijk zijn voor mens, milieu en dier, maar ook voor de portemonnee. Er gaan namelijk niet alleen meerdere onderhoudsbeurten uit een verpakking, ook de functionele eigenschappen van kleding en producten blijven langer intact. En dat is niet alleen fijn voor de consument maar ook voor buiten.”

Duurzaam en makkelijk

Susanne Karlsson, Sales Manager voor OrganoTex® bij OrganoClick zegt trots te zijn dat Bever met hen de samenwerking is aangegaan. “De visie van Bever is volledig in lijn met onze eigen merkvisie om de levensduur van outdooruitrusting te verlengen in plaats van nieuw aan te schaffen. We zijn dan ook blij dat door deze samenwerking miljoenen Nederlanders onze producten leren kennen en gaan inzien dat het onderhouden van kleding en producten niet lastig hoeft te zijn en inzien wat het positieve effect hiervan op de wereld is.”

Voor meer informatie over de Buitenmens Care-collectie: https://www.bever.nl/blog/outdoor/buitenmens-care-producten.html

Over Bever

Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/duurzaam.html.

About OrganoTex

OrganoTex® is a Swedish innovation based on a patented green technology inspired by the water-repellent properties of the lotus plant. The brand includes textile and shoe waterproofing and detergent products for functional garments. All products are PFAS-free and readily biodegradable – so nothing is left in nature. OrganoTex is owned, developed, and manufactured by the Swedish greentech company OrganoClick. For its green innovations, OrganoClick has won a number of awards. www.organotex.com , www.organoclick.com.