Last minute wandeladvies? Op Hemelvaartsdag zijn veel Beverwinkels geopend, check het overzicht

Op Hemelvaartsdag zijn veel Beverwinkels geopend, check het overzicht

Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk ‘Our Planet’

Een duurzamere keuze. Een wereld van verschil. 

Pijnacker, 7 september 2021

 

Buitenwinkel Bever lanceert vandaag, in samenwerking met Retail Concepts in België en O&CC in het Verenigd Koninkrijk, het duurzaamheidskeurmerk ‘Our Planet’. Met het introduceren van het keurmerk wil de buitenwinkelketen klanten helpen een duurzamere keuze te maken. Het keurmerk geeft aan de hand van vijf criteria aan dat het product een duurzamere keuze is en waarom. 

Niet volledig duurzaam, toch het keurmerk

In de winkel en de webshop van Bever zijn al meer dan 3.000 producten met het duurzaamheidskeurmerk te vinden. Deze producten hebben het keurmerk gekregen omdat ze bijvoorbeeld van duurzaam of gerecycled materiaal zijn gemaakt, geproduceerd worden met schonere productieprocessen of veiligere arbeidsomstandigheden garanderen. Opvallend genoeg geeft Bever aan dat het keurmerk ook kan worden toegekend aan producten die niet volledig duurzaam zijn geproduceerd. De achterliggende gedachte is dat Bever ook gelooft in een wereld waarin spullen langer meegaan. Dat product is misschien niet altijd het duurzaamst geproduceerd, maar wel duurzaam in gebruik, waardoor er uiteindelijk minder geproduceerd hoeft te worden. 

Gratis onderhouds- en reparatieservice

Het laten repareren van outdooruitrusting is niet nieuw bij Bever. Gelijktijdig met hun recycleproject introduceerde de buitenwinkelketen twee jaar geleden al de reparatieservice. Hier wordt alleen wel altijd een kleine vergoeding voor gevraagd en de reparatie wordt niet ter plekke uitgevoerd. Op 26 november worden de reparaties daarentegen gratis en direct uitgevoerd en krijgen schoenen naast de standaard ‘APK-check’ een gratis uitgebreide onderhoudsbeurt waarmee de levensduur wordt verlengd. 

 

Volgens Rutger Houweling, Manager Marketing & Communicatie, is het belangrijk dat deze boodschap nu landelijk wordt verspreid. Houweling: “Het repareren en onderhouden van outdoorkleding en -schoenen doen we al veel langer, maar dat hebben we nog niet eerder zo actief gepromoot als we in de aankomende weken gaan doen. Door over de campagne te communiceren zowel op de radio als online en via onze eigen kanalen hopen we steeds meer consumenten bewust te maken van wat ze kunnen doen om hun ecologische voetafdruk te beperken. Want buiten is goed voor ons. Daarom zijn wij ook goed voor buiten!”

 

For Future Fridays vindt plaats op vrijdag 26 november 2021 in zes Bever-filialen: Leidschendam, Houten, Eindhoven, Amsterdam Gelderlandplein, Groningen en Hengelo.


Over Bever

Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/duurzaam.html.

Cookies voor jouw ervaring

Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.