Retourneren of Ruilen

Retourvoorwaarden

Soms kan het zijn dat je aankoop toch niet helemaal is wat je ervan had verwacht, dan kan je het product bij Bever terugbrengen of ruilen. 

 

Voorwaarden

  • Je hebt op aankopen een zichtermijn van 30 dagen
  • Als Bever Buitenlid* mag je er 365 nachtjes over slapen
  • Het product moet ongebruikt en compleet zijn
  • Je hebt de factuur of een ander aankoopbewijs

Kosten retourneren

Terugbrengen in een Bever winkel is gratis.

 

Terugsturen via PostNL kost € 3,95. De kosten à € 3,95 worden ingehouden op het te retourneren bedrag. Bijvoorbeeld: heb je iets besteld t.w.v. € 50,00 en stuur je dat retour naar ons antwoordnummer, dan ontvang je € 46,05 terug van ons via dezelfde betaalmethode als bij je aankoop.

 

Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Digitale cadeaubonnen
- Fysieke cadeaubonnen en -kaarten

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Bever niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het opsturen altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed!

 

Hoe kan ik retourneren/ruilen?

In een Bever winkel

Om je aankoop te retourneren zijn we je graag van dienst in een van onze winkels. Neem hiervoor de factuur die je bij je pakket vindt mee naar de winkel. In de winkel ontvang je direct geld terug of storten we dit terug op je rekening. Wil je liever een andere kleur, maat of product? Je kunt dit direct meenemen vanuit de winkel, als het niet op voorraad is in de winkel plaatsen we graag een nieuwe bestelling voor je!

 

Via PostNL

Je kunt je bestelling ook per post aan ons retourneren, dit kan via een PostNL-locatie. Je vindt het antwoordnummer op het retourformulier (Antwoordnummer 13033, 2650 VE PIJNACKER). Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen en deze volledig invult. Heb je het retourformulier niet meer? Download het retourformulier (PDF)

 

Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. We storten het geld terug via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Je ontvangt het geld uiterlijk 5 werkdagen na de ontvangstbevestiging van de retour. 

 

Heb je gekozen voor ruilen? Dan plaatsen we een nieuwe bestelling voor je en ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

 

Retourneren vanuit België & Duitsland

Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een retourzending te verzenden naar een antwoordnummer.

 

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Ambachtsweg 3

2641KS Pijnacker

 

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. De standaardkosten voor een retourzending vanuit Nederland á €3,95 zullen in deze gevallen niet worden ingehouden op het te retourneren bedrag. 

Status van je retourzending

Als we in ons magazijn aan de slag gaan met jouw pakket, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens de Track & Trace code al is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen bevestiging van ontvangst van ons hebt gehad. Het kan tot 24 uur duren voordat we je retour verwerken.

 

Je kan ook via je Bever Account onder het kopje Mijn aankopen zien of we de retour gestuurde artikelen terug hebben betaald of dat we bij een ruiling een nieuwe bestelling voor je hebben geplaatst.

 

Terugbetalingen

Heb je iets retour gestuurd naar Bever of een bestelling geannuleerd, dan betalen we je het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt tijdens het bestelproces. Heb je in de winkel betaald? Dan nemen we contact met je op, zodat we het geld terug kunnen storten op jouw rekening. 

 

Het duurt uiterlijk 5 werkdagen voordat het geld weer op je rekening staat. Let op: de afzender van de terugbetaling kan ook Ingenico zijn. Heb je na 5 werkdagen nog niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Product beschadigd/incompleet geleverd

Ondanks dat wij er alles aan doen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling. 

 

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard kosteloos.