Retourneren of Ruilen

Retourvoorwaarden

Soms kan het zijn dat je aankoop toch niet helemaal is wat je ervan had verwacht, dan kan je het product eenvoudig bij Bever terugbrengen.

 

Voorwaarden

  • Je hebt op aankopen een zichttermijn van 30 dagen
  • Als Bever Buitenvriend* mag je er 365 nachtjes over slapen
  • Het product moet ongebruikt en compleet zijn**
  • Je hebt de factuur of een ander aankoopbewijs

Ruilen
Je kunt je aankoop alleen ruilen in één van onze winkels. Wil je dit niet, dan kun je het artikel retourneren via onderstaand antwoordnummer. Het nieuwe product bestel je vervolgens zelf gemakkelijk via de website.

 

Kosten retourneren

Je aankoop terugbrengen in een Bever winkel is gratis. Inmiddels zijn vrijwel alle Bever winkels weer geopend. Daarom brengen we vanaf 19 juni weer retourkosten in rekening voor het terugsturen via PostNL. Je kunt binnen Nederland retourneren met PostNL. Dit kost €3,95 en je stuurt dit naar het antwoordnummer op het retourformulier. Retourkosten vanuit het buitenland kunnen hiervan afwijken en zijn voor rekening van de koper.

 

Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Digitale cadeaubonnen
- Fysieke cadeaubonnen en -kaarten

- Mondkapjes in een geopende verpakking

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Bever niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het opsturen altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed!

 

Herroeping

Je mag binnen een termijn van 30 dagen (na ontvangst van de aankoop) zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Nadat je ons op de hoogte hebt gesteld moet je binnen 14 dagen de aankoop aan ons retourneren. Je kan ervoor kiezen om te retourneren in een Bever winkel of via PostNL.

 

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij  mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen of tot het moment dat je hebt aangetoond dat deze zijn opgestuurd. 

 

**Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je de aankoop wilt houden, mogen wij waardevermindering in rekening brengen.

Hoe kan ik retourneren?

In een Bever winkel

Om je aankoop te retourneren zijn we je graag van dienst in een van onze winkels. Neem hiervoor de factuur die je bij je pakket vindt mee naar de winkel. In de winkel ontvang je direct geld terug of storten we dit terug op je rekening. Wil je liever een andere kleur, maat of product? Je kunt dit direct meenemen vanuit de winkel, als het niet op voorraad is in de winkel plaatsen we graag een nieuwe bestelling voor je!

 

Via PostNL

Je kunt je bestelling ook per post aan ons retourneren, dit kan via een PostNL-locatie. Je vindt het antwoordnummer op het retourformulier (Antwoordnummer 13033, 2650 VE PIJNACKER). Retourneren via het antwoordnummer kost €3,95 en wordt ingehouden op het retourbedrag. Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen en deze volledig invult. Heb je het retourformulier niet meer? Log dan in op je account, via het kopje Mijn Aankopen kun je de factuur (met aangehecht retourformulier) van jouw aankoop downloaden. Heb je een artikel in de winkel gekocht? Dan kun je dit formulier (pdf) gebruiken om te retourneren.

 

Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. We storten het geld terug via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Je ontvangt het geld uiterlijk 5 werkdagen na de ontvangstbevestiging van de retour. 

Retourneren vanuit België & Duitsland

Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een retourzending te verzenden naar een antwoordnummer.

 

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Ambachtsweg 3

2641KS Pijnacker

 

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. De standaardkosten voor een retourzending vanuit Nederland á €3,95 zullen in deze gevallen niet worden ingehouden op het te retourneren bedrag. 

Status van je retourzending

Als we in ons magazijn aan de slag gaan met jouw pakket, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens de Track & Trace code al is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen bevestiging van ontvangst van ons hebt gehad. Het kan tot 24 uur duren voordat we je retour verwerken.

 

Je kan ook via je Bever Account onder het kopje Mijn aankopen zien of we de retour gestuurde artikelen terug hebben betaald.

Terugbetalingen

Heb je iets retour gestuurd naar Bever of een bestelling geannuleerd, dan betalen we je het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt tijdens het bestelproces. Het duurt uiterlijk 5 werkdagen voordat het geld weer op je rekening staat. Let op: de afzender van de terugbetaling kan ook Ingenico zijn. Heb je na 5 werkdagen nog niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

  • Heb je in de winkel betaald? Dan nemen we contact met je op, zodat we het geld terug kunnen storten op jouw rekening. 
  • Heb je met Klarna besteld? Dan verloopt de terugbetaling via Klarna (Neem voor vragen contact op met de klantenservice van Klarna).
  • Heb je betaald met een VVV-cadeaukaart? Dan ontvang je zo snel mogelijk van ons een Bever Cadeaukaart met het verschuldigde bedrag.
  •  Let op! Als je met Klarna betaald hebt en je stuurt je volledige bestelling terug blijft er een bedrag van 3,95 euro (retourkosten) op de factuur staan die nog betaald moeten worden.

 

Product beschadigd/incompleet geleverd

Ondanks dat wij er alles aan doen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling. 

 

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard kosteloos.

 

Cookies voor jouw ervaring

Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.