Retourneren
Om je bestelling te retourneren, heb je bij Bever verschillende opties. We vertellen je hoe je jouw product kunt retourneren!
Retourneren in de winkel
Je kunt je order gratis retourneren in één van onze winkels. Voordat je dit doet, moet je je retour aanmelden via het retourportaal. Je kiest dan voor 'Retourneren in één van onze winkels'. Let op: online bestellingen kun je niet retourneren in de Outlet-winkel in Utrecht. Vind hier een winkel bij jou in de buurt.
Retourneren via PostNL
Je kunt je product(en) ook via PostNL retourneren. Voor een retourzending via PostNL houden we €3,95 in op de terugbetaling. Volg de volgende stappen voor een snelle en correcte verwerking van je producten.
- Ga naar het retourportaal en log in met je account of met je e-mailadres en bestelnummer.
- Selecteer de producten die je wilt retourneren en kies een retourmethode.
- Je ontvangt een bevestigingsmail van je retouraanmelding met een barcode.
- Vind een PostNL-punt bij jou in de buurt via het overzicht van alle PostNL-punten.
- Zorg dat de producten die je wilt retourneren voldoen aan de retourvoorwaarden: de producten zijn in nieuwstaat* en nog niet naar buiten geweest.
* Ze zijn compleet, zitten in de originele verpakking en hebben een aangehecht prijskaartje of barcode. - Verpak de producten in de Bever-verpakking en plak het pakket goed dicht. Breng het pakket naar een PostNL-punt en houd de bevestigingsmail met de barcode bij de hand.
- Laat de barcode scannen door de medewerker op het PostNL-punt. Zij printen het verzendlabel en plakken deze op het pakket.
- Je ontvangt een verzendbewijs van de medewerker op het PostNL-punt. Zodra het pakket is ingeleverd, kun je de status volgen met je track & trace-code. Als we de retourzending hebben verwerkt, laten we dit aan je weten. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je bankrekening, creditcard of PayPal-account. Dit is afhankelijk van hoe je het artikel hebt betaald. Voor meer informatie en de actuele status van je retourzending kun je inloggen op je account, onze retourpagina bezoeken of contact opnemen met onze klantenservice.
Retourneren vanuit België of Duitsland
Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een retourzending te verzenden naar een antwoordnummer in Nederland. Meld je retour altijd eerst aan via het retourportaal. Als je het te retourneren product heb geselecteerd, kun je aangeven dat je vanuit Belgie of Duitsland wilt retourneren. Vervolgens krijg je alle instructies op een rij. Bewaar het verzendbewijs goed tot je retour helemaal is verwerkt.
Let op! De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. Als je dichtbij de grens en in de buurt van een Bever-winkel woont, kun je er ook voor kiezen om je producten in deze winkel gratis te retourneren.
Retourvoorwaarden
Het retourneren van aankopen en online bestellingen kan gratis in onze winkels. Zorg er altijd voor dat je retour eerst is aangemeld via het retourportaal. Dit zijn de retourvoorwaarden:
- Je hebt een zichttermijn van 30 dagen op aankopen.
- Als Bever Buitenvriend mag je er zelfs 365 nachtjes over slapen.
- Je hebt het R-nummer ontvangen zodra je retour is aangemeld in het retourportaal.
- Het artikel is compleet en zit in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje
- Het artikel is in nieuwstaat* en nog niet naar buiten geweest.
*Het is compleet, zit in de originele verpakking en heeft een aangehecht prijskaartje of barcode. Zo kunnen we iemand anders er nog blij mee maken.
Tip: probeer je schoenen binnen uit op een zachte ondergrond!
Een retour aanmelden?
- Klik op de knop hiernaast om een retour aan te melden
- Log in met je buitenvriend account of ga verder als gast
- Volg de retour stappen
Veelgestelde vragen over retourneren
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen. Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Zorg dat de producten die je wilt retourneren voldoen aan de retourvoorwaarden: de producten zijn in nieuwstaat* en nog niet naar buiten geweest. *Ze zijn compleet, zitten in de originele verpakking en hebben een aangehecht prijskaartje of barcode. Zo kunnen we iemand anders er nog blij mee maken. Tip: probeer je schoenen binnen uit op een zachte ondergrond! |
Je mag binnen een termijn van 30 dagen (na ontvangst van de aankoop) zonder opgave van reden de overeenkomst herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om jouw mededeling te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Heb je ons binnen 30 dagen op de hoogte gesteld van de herroeping? Dan heb je 14 dagen om de aankoop aan ons te retourneren. Je kunt het product retourneren via PostNL. Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. Enkel de kosten van het retourneren naar ons zijn voor eigen rekening. De terugbetaling doen we zodra de producten bij ons zijn aangekomen. Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je de aankoop wilt houden, mogen wij waardevermindering in rekening brengen. Bekijk hier het modelformulier voor herroeping: https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx. |
Voordat je een product retour stuurt, is daar natuurlijk eerst een bezorging aan vooraf gegaan. Maak daarom een bewuste keuze zodat de kans op een retour zo klein mogelijk is. Moet een product toch retour? Doe dit dan zo duurzaam mogelijk. Een aantal tips: gebruik de oorspronkelijke verpakking, stop alle retourproducten in één doos en ga lopend of fietsend naar het pakketpunt of de winkel. Alle geretourneerde producten worden bij ons gecontroleerd, schoongemaakt en eventueel opnieuw verpakt. Zo kunnen we het opnieuw verkopen of sturen we het naar onze 2e Buitenkans.
Het kan zijn dat je de bestelling met een ander Bever-account hebt geplaatst. Log in met het e-mailadres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft. Weet je dit niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice. |
Stuur je iets retour naar Bever via de post, dan betaal je inderdaad retourkosten. Ook als je eerder al verzendkosten hebt betaald voor je bestelling. Wel is het zo dat als je gehele bestelling terugstuurt, je de eerder betaalde verzendkosten terugkrijgt. Dit gebeurt automatisch.
Stuur je slechts een deel van de bestelling terug? Dan krijg je de verzendkosten niet terugbetaald.
Stuur je een bestelling waar je verzendkosten voor hebt betaald via de post in zijn geheel retour, dan betaal je uiteindelijk dus alleen de retourkosten. Stuur je een deel van die bestelling retour via de post, dan heb je uiteindelijk verzendkosten en retourkosten betaald.
Retourneren in één van onze winkels is altijd gratis. Ook in de winkel krijg je de verzendkosten terugbetaald, wanneer je de gehele bestelling retourneert.
Neem contact op met onze klantenservice om je retouraanmelding te annuleren. Zorg ervoor dat je het klantreferentienummer of ordernummer bij de hand hebt en we annuleren de retouraanmelding voor je. |
Als we in ons magazijn aan de slag gaan met jouw pakket, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens de track & trace-code al is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen bevestiging van ontvangst van ons hebt gehad. Het kan tot 5 werkdagen duren voordat we je retour hebben verwerkt. Je kunt ook via je Bever-account onder het kopje 'Mijn aankopen' zien of we de retour gestuurde artikelen al hebben verwerkt. |
Heb je iets retour gestuurd of een bestelling geannuleerd? Dan betalen we het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt tijdens het bestelproces. Het duurt uiterlijk 5 werkdagen voordat het geld weer op je rekening staat.
Heb je na 5 werkdagen nog steeds het bedrag niet ontvangen op je rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice. |
Je kunt een bestelling of aankoop alleen omruilen in onze winkels. Bij het ruilen van een bestelling die is betaald met Klarna, wordt de Klarna factuur geannuleerd en dient de aankoop in de winkel te worden betaald. |