basket.timer.attention

basket.timer.time.is.running.out

Retourneren of Ruilen

Wat zijn de retourvoorwaarden van Bever?

Je kunt binnen 30 dagen je aankoop herroepen, zonder opgaaf van reden. Dit heet de "zichttermijn". Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het artikel. Als je meerdere artikelen in één keer besteld hebt, kun je herroepen tot 30 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Na herroeping heb je nog 14 dagen om het artikel naar ons terug te sturen, of in te leveren in één van onze winkels.

 

Heb je een Bever Card? Dan mag je er 365 nachtjes over slapen. Retourneren kan tot een jaar na aankoop. Heb je nog geen Bever Card, haal er een op in de winkel, of neem contact op met onze klantenservice.

Het artikel moet dan uiteraard ongebruikt zijn en compleet met, indien redelijkerwijs mogelijk, de oorspronkelijke verpakking. Het passen van kleding is geen enkel probleem. Als je schoenen past doe dit dan altijd binnenshuis. Indien je het product beschadigd hebt, kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen.

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Bever niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

 

De verzendkosten van een retourzending zijn € 2,95. Je kunt je retourzending verzenden naar ons antwoordnummer, dat je vindt op het meegeleverde retourformulier. De kosten à € 2,95 worden ingehouden op het te retourneren bedrag. Bijvoorbeeld: heb je iets besteld t.w.v. € 50,00 en stuur je dat retour naar ons antwoordnummer, dan ontvang je € 47,05 terug van ons.

 

Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Digitale cadeaubonnen
- Fysieke cadeaubonnen en -kaarten

 

Retourzending vanuit België of Duitsland

Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een retourzending te verzenden naar een antwoordnummer.

 

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Ambachtsweg 3

2641KS Pijnacker

 

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. De standaardkosten voor een retourzending vanuit Nederland á €2,95 zullen in deze gevallen niet worden ingehouden op het te retourneren bedrag. 

Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?

In de winkel
Om je aankoop te retourneren zijn we je graag van dienst in een van onze winkels. Neem hiervoor de factuur die je bij je pakket vindt mee naar de winkel. In de winkel ontvang je direct geld terug. Liever een andere kleur, maat of product? In de winkel plaatsen wij graag een nieuwe bestelling voor je!

 

Per post
Je kunt je bestelling ook per post aan ons retourneren. Wij willen je vragen om, indien mogelijk, de factuur (of een kopie van die factuur) mee te sturen in de verpakking. De kosten van retourneren per post zijn € 2,95, dit bedrag wordt ingehouden op het retourbedrag.

 

Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen.

 

Heb je het retourformulier niet meer? Download het retourformulier (PDF). Geen printer? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.

 

Terugbetaling
Na ontvangst van de herroeping betalen wij alle ontvangen betalingen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen terug. Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde. Betaalde je (gedeeltelijk) voor je bestelling met een Bever cadeaubon? Je kunt er dan voor kiezen om een cadeaubon terug te krijgen of om het geld op je rekening overgemaakt te krijgen. Onze klantenservice neemt hierover contact met je op.

 

Verstuur je je retourpakket naar ons antwoordnummer, dan worden de retourkosten à € 2,95 ingehouden op de terugbetaling.

 

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

Je kunt ook gebruikmaken van je herroepingsrecht indien je de koop wilt ontbinden. Gebruik hiervoor dit formulier: modelformulier herroepingsrecht

Ik heb een beschadigd of incompleet product ontvangen, wat nu?

Ondanks dat wij alles in werking stellen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling.

 

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard kosteloos.

Ik wil mijn artikel graag ruilen voor een andere kleur of maat, kan dat?

Jazeker. Voor ruilingen zijn we je graag van dienst in een van onze 40 Beverwinkels. Neem hiervoor de factuur mee naar de winkel. Is de kleur of maat die je wenst niet op voorraad in de winkel? We plaatsen graag een nieuwe bestelling voor je!

 

Je kunt ook ruilen per post. De kosten hiervoor zijn € 2,95. Gebruik hiervoor het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen.

 

Heb je het retourformulier niet meer? Download het retourformulier (PDF).

 

Mocht de prijs van het alternatieve product lager zijn ontvang je het verschil uiteraard terug op je rekening. Je kan dat bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen terug verwachten. Mocht de prijs van het alternatieve product hoger zijn ontvang je van ons een mail met betaallink.

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontvangst van de artikelen betalen we alle ontvangen betalingen terug op dezelfde wijze als waarmee je hebt betaald. Heb je verzendkosten aan ons betaald voor je bestelling, en retourneer je de volledige bestelling? Dan ontvang je ook deze verzendkosten van ons terug.

 

Je kunt de bestelling uiteraard ook retour brengen in een van onze winkels, dan kunnen wij direct het aankoopbedrag uitbetalen.

Ik heb een e-mail gekregen over een storting maar nog geen geld ontvangen, wat nu?

Wij wachten waarschijnlijk nog op een rekeningnummer waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten. Je kunt dit aan ons doorgeven via klantenservice@bever.nl. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van de retour zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen op je rekening teruggestort.

Ik heb met creditcard betaald maar nog geen geld van de retourzending ontvangen, wat nu?

Wij storten het aankoopbedrag na ontvangst van het artikel, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vijf werkdagen terug op je creditcard. Dit kan je controleren op het (online) overzicht bij de bank of uitgever van je creditcard.