20% EXTRA KORTING OP SALE MET CODE 20VOORBUITENVRIEND*

*korting geldt op geselecteerde items. Je wordt automatisch Buitenvriend bij gebruik van de code. Lees alle actievoorwaarden >

20% EXTRA KORTING OP SALE MET CODE 20VOORBUITENVRIEND*

*korting geldt op geselecteerde items. Je wordt automatisch Buitenvriend bij gebruik van de code. Lees alle actievoorwaarden >

Retourneren of Ruilen

Retourvoorwaarden

We proberen er alles aan te doen om je de juiste keuze te laten maken. Dit is niet alleen fijn voor jou, maar ook heeft het veel voordelen voor buiten. Het retourneren van pakketten zorgt namelijk voor een hoge CO2-uitstoot en dat willen we natuurlijk zoveel mogelijk vermijden. Nu onze winkels dicht zijn, doen we nog steeds alles om je te voorzien van het beste advies, bijvoorbeeld door shopadvies op afstand of handige online keuzehulpen.

 

Wil je toch je bestelling retourneren, dan willen we je het vanzelfsprekend zo gemakkelijk mogelijk maken. 

 

Voorwaarden

  • Retourneren is op dit moment gratis in verband met het Coronavirus
  • Je hebt in deze bijzondere tijden een zichttermijn van 50 dagen op aankopen
  • Als Bever Buitenvriend mag je er zelfs 365 nachtjes over slapen
  • Je hebt de factuur of een ander aankoopbewijs
  • Het artikel is compleet en zit in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje
  • Het artikel is in nieuwstaat** en nog niet naar buiten geweest
  • Tip: probeer je schoenen binnen uit op een zachte ondergrond!

Ruilen
Door de huidige maatregelen van de overheid tegen het coronavirus zijn onze winkels helaas gesloten. Omdat het ruilen van je aankoop alleen kan in één van onze winkels, is ruilen op dit moment niet mogelijk. Wel kun je het artikel retourneren via PostNL of via Homerr, zie hiervoor de instructies hieronder. Je kunt een nieuw product vervolgens gemakkelijk bestellen via onze webwinkel bever.nl. 

 

Artikelen die je niet kunt retourneren:
- Digitale cadeaubonnen
- Fysieke cadeaubonnen en -kaarten

- Mondkapjes in een geopende verpakking 

 

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Bever niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van teruggestuurde artikelen. Vraag daarom bij het versturen van je retour altijd om een verzendbewijs en bewaar dit goed!

 

Herroeping

Je mag in deze bijzondere tijden binnen een termijn van 50 dagen (na ontvangst van de aankoop) zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om jouw mededeling te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Heb je ons binnen 50 dagen op de hoogte gesteld van de herroeping? Dan heb je 14 dagen om de aankoop aan ons retourneren. Je kunt het product op dit moment retourneren via PostNL of Homerr.

 

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling terug. Dit doen we zodra de producten bij ons aangekomen zijn.

 

**Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je de aankoop wilt houden, mogen wij waardevermindering in rekening brengen.

Hoe kan ik retourneren?

Via PostNL

Je kunt je bestelling in verband met de huidige coronamaatregelen alleen per post aan ons retourneren.  

Dit kan via een PostNL-locatie. Je vindt het antwoordnummer op het retourformulier (Antwoordnummer 13033, 2650 VE PIJNACKER). Retourneren via het antwoordnummer is in deze bijzondere tijden gratis.

 

Voor een correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen en dit volledig invult. Heb je het retourformulier niet meer? Log dan in op je account – via het kopje Mijn Aankopen kun je de factuur (met aangehecht retourformulier) van jouw aankoop downloaden. Heb je een artikel in de winkel gekocht? Dan kun je dit formulier (pdf) gebruiken om te retourneren.

 

Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. We storten het geld terug via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Je ontvangt het geld uiterlijk 5 werkdagen na de ontvangstbevestiging van de retour.

Maak je gebruik van het herroepingsrecht? Dan ontvang je het geld zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gesteld dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht.

 

De kosten voor het retourneren vanuit het buitenland zijn voor rekening van de koper

 

Via Homerr

Homerr is een duurzaam koeriersbedrijf met een nieuwe kijk op e-commerce logistiek. Homerr maakt gebruik van Pick Up en Drop Off-locaties bij jou in de buurt. Bestaande uit winkels of particulieren die graag pakketjes voor jou aannemen op inmiddels meer dan 1.500 locaties in Nederland. Omdat Homerr uitsluitend gebruikmaakt van beschikbare laadcapaciteit in busjes die toch al op te weg te vinden zijn, besparen ze tot wel 79% CO2 per pakket.

 

Retourneren via Homerr is heel eenvoudig. Ga naar www.homerr.com/bever om je pakket aan te melden. Na registratie ontvang je een QR-code via e-mail. Laat deze code scannen bij afgifte van de retourzending.
Voor een correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen en dit volledig invult. Heb je het retourformulier niet meer? Log dan in op je account – via het kopje Mijn Aankopen kun je de factuur (met aangehecht retourformulier) van jouw aankoop downloaden. Heb je een artikel in de winkel gekocht? Dan kun je dit formulier (pdf) gebruiken om te retourneren.

 

Let op, doordat Homerr duurzaam gebruik maakt van vervoerscapaciteit, kan het tot 5 werkdagen duren voordat je pakketje bij Bever aankomt! 

Zodra wij de retourzending hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. We storten het geld terug via dezelfde betaalmethode als bij de bestelling. Je ontvangt het geld uiterlijk 5 werkdagen na de ontvangstbevestiging van de retour.

Maak je gebruik van het herroepingsrecht? Dan ontvang je het geld zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je ons op de hoogte hebt gesteld dat je gebruik maakt van het herroepingsrecht.

 

De kosten voor het retourneren vanuit het buitenland zijn voor rekening van de koper

Retourneren vanuit België & Duitsland

Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een retourzending te verzenden naar een antwoordnummer.

 

Je kunt jouw bestelling terugsturen naar:

Ambachtsweg 3

2641KS Pijnacker

 

De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. 

Status van je retourzending

Als we in ons magazijn aan de slag gaan met jouw pakket, ontvang je van ons een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens de Track & Trace code al is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen bevestiging van ontvangst van ons hebt gehad. Het kan tot 5 werkdagen duren voordat we je retour verwerken.

Heb je een vraag gesteld via het retourformulier? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. 

 

Je kan ook via je Bever Account onder het kopje Mijn aankopen zien of we de retour gestuurde artikelen terug hebben betaald.

Terugbetalingen

Heb je iets retour gestuurd naar Bever, een bestelling geannuleerd of een ontbindingsmededeling naar ons verzonden, dan betalen we je het bedrag terug via de betaalmethode die je gekozen hebt tijdens het bestelproces. Het duurt uiterlijk 5 werkdagen voordat het geld weer op je rekening staat. Let op: de afzender van de terugbetaling kan ook Ingenico zijn. Heb je na 5 werkdagen nog niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

  • Heb je in de winkel betaald? Dan nemen we contact met je op, zodat we het geld terug kunnen storten op jouw rekening. 
  • Heb je met Klarna besteld? Dan verloopt de terugbetaling via Klarna (Neem voor vragen contact op met de klantenservice van Klarna).
  • Heb je betaald met een VVV-cadeaukaart? Dan ontvang je zo snel mogelijk van ons een Bever Cadeaukaart met het verschuldigde bedrag. 

 

Product beschadigd/incompleet geleverd

Ondanks dat wij er alles aan doen om elke bestelling netjes, compleet en op tijd te leveren, kan het gebeuren dat er iets mis is met de bestelling. 

 

Wij vragen je om dit zo snel mogelijk na ontvangst te melden bij onze klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat je zo spoedig mogelijk alsnog het gewenste product in goede staat ontvangt. Geef op het retourformulier duidelijk aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. De retourzending is dan uiteraard kosteloos.

Cookies voor jouw ervaring

Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.