Maak kennis met deze 6 merken die zich inzetten voor een duurzamere wereld

We zijn gek op buiten! En dus proberen we de wereld elke dag een beetje mooier en toegankelijker te maken. Bijvoorbeeld door duurzamere, verantwoorde merken in te kopen. Benieuwd welke? We noemen er zes! 

 

Onze liefde voor buiten motiveert ons bij Bever elke dag weer om onze bedrijfsvoering te verduurzamen. Dat doen we onder meer door bewust kopen te stimuleren, je op maat te adviseren en kwalitatieve producten te verkopen. Gaat er onverhoopt toch iets stuk dan doen we er alles aan om het voor je te repareren. Weggooien vinden we zonde. Je kunt daarom je oude uitrusting inleveren bij een van onze Buiten-Gebruikt inleverpunten in de winkels. Deze geven we op verschillende manieren een tweede leven.

 

Voor onze collectie kopen we zoveel mogelijk in bij duurzamere merken die eerlijk werken. We geven een paar voorbeelden van merken die jou een bewustere keuze bieden. 


Vaude: uitblinker in z’n branche

Je kent Vaude vast van de fietsgear, maar wist je ook dat dit merk bijzonder milieuvriendelijk is? Het is zelfs een van de meest milieuvriendelijke fabrikanten van Europa voor functionele producten voor outdoor- en bikesport! In haar missie om zo duurzaam mogelijk te produceren heeft de Duitse fabrikant het Green Shape Label in het leven geroepen. Binnen dit label worden alleen milieuvriendelijke producten verkocht. Producten die niet alleen op duurzamere wijze, maar ook op een sociaal verantwoorde wijze zijn geproduceerd. Met oog voor mens, dier en milieu. Het Green Shape Label heeft Vaude zelf ontwikkeld, maar wordt door de zogenoemde Grüner Knopf erkend. Dit wil zeggen dat de producten onafhankelijk getest en gecertificeerd worden.  
 

Vaude's producten bestaan uit milieuvriendelijke materialen en worden energiebesparend en hulpbronnenefficiënt (zonder gevaarlijke substanties) verwerkt. Vaude gebruikt veel gerecyclede materialen, natuurlijke materialen (bijvoorbeeld hennep en biokatoen) en bio-kunststoffen. Verder zorgt het merk voor eerlijke lonen en goede arbeidsomstandigheden voor wie de producten maakt. 



Picture

Ride, protect en share: de kernwaarden van Picture. Ontstaan uit de onvoorwaardelijke liefde van de drie Franse vrienden Julien, Jeremy en Vincent voor snow- en skateboarden. Het merk is vastbesloten om klimaatverandering tegen te gaan. Zo biedt Picture een levenslange reparatiegarantie, maakt gebruik van milieuvriendelijkere materialen en blijft voortdurend hun producten innoveren om de impact op het milieu te verkleinen.
 

En daar heeft Picture flinke stappen ingezet. Alle technische kledingstukken uit de herfstcollectie dit jaar zijn onderdeel van het circulaire programma van het merk. Stuk voor stuk worden deze gemaakt van gerecyclede kleding en stofresten die tijdens het productieproces van textiel zijn ontstaan. Hierdoor wordt niet alleen overproductie een halt toegeroepen, maar wordt ook minder gebruik gemaakt van de energiebronnen van onze aarde. Benieuwd naar de collectie? Scrol dan snel naar beneden voor twee toppers uit het assortiment!



Met een goed gevoel de piste op


Stevig, veelzijdig en duurzamer gemaakt. De Object jas voor heren en Seen jas voor dames van Picture zijn gemaakt van circulair polyester en de ultieme metgezel voor je avonturen in de sneeuw. Deze stijlvolle 2-laags jassen zijn waterdicht en bezitten een groot ademend vermogen. Dit wordt verder verhoogd door de ventilatieritsen en PFC-vrije coating. Aangevuld met een warme isolatie en verstelbare capuchon en manchetten voor de perfecte fit, ga je deze winter comfortabel en met een goed gevoel de piste op! 






Patagonia zal niet rusten

Het populaire Patagonia loopt voorop op het gebied van duurzame productie van kleding door onder meer het brede gebruik van gerecyclede materialen. Het merk is ook behoorlijk activistisch. Zo steunt het jongeren die protesteren tegen olieboren, brengt het mensen bij elkaar die in actie willen komen voor het klimaat en klaagt het gerust de president aan als dit nodig is voor een milieugerelateerde zaak. Via Action Works, een platform van het merk, kan iedereen zich aansluiten bij lokale milieu-initiatieven.  
 

Daarnaast initieerde Patagonia ‘1% for the Planet’. Al sinds 1985 reserveert het merk 1% van al zijn opbrengsten voor het herstellen van de natuur. Het stimuleert andere bedrijven om dit ook te doen. In 2022 maakte Patagonia van de aarde de enige aandeelhouder. De opbrengst van het merk gaat voortaan naar het behoud van onze planeet.  



Bever’s own: Ayacucho

Ayacucho is het merk dat alleen bij Bever te koop is. De kleding, accessoires, slaapzakken, luchtbedden en rugzakken van dit merk worden gemaakt met respect voor mens, dier en planeet. Al onze leveranciers moeten het internationale BSCI-certificaat dragen, dat strenge eisen stelt aan arbeidsomstandigheden en impact op het milieu. Het waarborgt bijvoorbeeld eerlijke lonen en het gebruikt milieuvriendelijke materialen. Voor de collectie worden stoffen gebruikt die in Europa worden gemaakt. Dat scheelt transport en dus CO2-uitstoot.

Koop je een Ayacucho-item, dan steun je organisatie Solid. Deze organisatie verbetert de leefsituatie van onder andere de bewoners van de Peruaanse streek Ayacucho.  

Tentree plant bomen wanneer jij iets koopt

De naam van dit merk verklapt al wat het doet voor het milieu. Voor elk product dat verkocht wordt, plant tentree tien bomen. Hoe tof is dat? In 2030 wil het merk een miljard bomen geplant hebben. Dit helpt ons ecosysteem om zich te herstellen. Tentree gelooft dat duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn en stimuleert iedereen om simpele keuze te maken die goed zijn voor het milieu. Denk aan de fiets pakken en een herbruikbare boodschappentas gebruiken.  

Hier komt bij dat elk tentree-product gemaakt is van een milieuvriendelijk weefsel, zoals biologisch katoen of tencel, dat superlang meegaat. Bovendien zorgt het merk voor veilige, eerlijke omstandigheden bij de productie van zijn kleding. 



BUITENMENS

We hebben het voor elkaar: een kledingcollectie, gemaakt van gebruikte outdoorproducten die zijn ingeleverd bij Bever. De Buitenmens-collectie is een unieke samenwerking tussen Bever en Blue LOOP en is een eerbetoon aan, zoals de naam al weggeeft, ‘de Buitenmens’. De kledinglijn bestaat uit mooie kleding, gemaakt van jouw gebruikte items.
 

Zo’n gerecyclede kledingcollectie ontstaat natuurlijk niet zomaar. De kleding is het resultaat van een uitgebreid proces. Een proces dat begint bij… jou! Hoe dat zit, leggen we hier uit.

 

Check ook onze nieuwe lijn onderhoudsproducten, die bestaat uit natuurlijke materialen: Buitenmens Care.


Meer merken met liefde voor buiten

In dit blog zetten we zes van onze merken in het zonnetje die een bewustere keuze zijn, maar er zijn er nog veel meer! Denk aan Blue Loop Originals, Ternua, CORTAZU en icebreaker. Lees hier meer over duurzaamheid bij Bever en check meer mooie merken in onze winkels.

   

Cookies voor jouw ervaring

Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.