Ruilen & retourneren


Binnen 30 dagen kun je je product voor een retour aanmelden. Dit kan via het retourportaal. Als Bever Buitenvriend mag je er zelfs 365 nachtjes over slapen.

Je mag binnen een termijn van 30 dagen (na ontvangst van de aankoop) zonder opgave van reden de overeenkomst herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om jouw mededeling te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Heb je ons binnen 30 dagen op de hoogte gesteld van de herroeping? Dan heb je 14 dagen om de aankoop aan ons te retourneren. Je kunt het product retourneren via PostNL. We betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, terug. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar ons zijn voor eigen rekening. De terugbetaling doen we zodra de producten bij ons aangekomen zijn. Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of je de aankoop wilt houden, mogen wij waardevermindering in rekening brengen.

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen. Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Zorg dat de producten die je wilt retourneren voldoen aan de retourvoorwaarden: de producten zijn in nieuwstaat* en nog niet naar buiten geweest. *Ze zijn compleet, zitten in de originele verpakking en hebben een aangehecht prijskaartje of barcode. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

 

Tip: probeer je schoenen binnen uit op een zachte ondergrond!

In de winkel
Je kunt je order gratis retourneren in één van onze winkels. Meld altijd eerst je retour aan via het retourportaal en kies daarbij voor retourneren in de winkel.

Via PostNL
Je kunt je product(en) ook via PostNL retourneren. Voor een retourzending via PostNL wordt €3,95 ingehouden op de terugbetaling. Volg voor een snelle en correcte verwerking van je producten de volgende stappen.

  1. Ga naar het retourportaal en log in met je account of met je e-mailadres en bestelnummer.
  2. Selecteer de producten die je wilt retourneren en kies een retourmethode.
  3. Je ontvangt een bevestigingsmail van je retouraanmelding met een barcode.
  4. Vind een PostNL-punt bij jou in de buurt via het overzicht van alle PostNL-punten.
  5. Zorg dat de producten die je wilt retourneren voldoen aan de retourvoorwaarden: de producten zijn in nieuwstaat* en nog niet naar buiten geweest. *Ze zijn compleet, zitten in de originele verpakking en hebben een aangehecht prijskaartje of barcode.
  6. Verpak de producten in de Bever-verpakking en plak het pakket goed dicht. Breng het pakket naar een PostNL-punt en hou de bevestigingsmail met de barcode bij de hand.
  7. Laat de barcode in je bevestigingsmail scannen door de medewerker op het PostNL-punt. Zij printen het verzendlabel voor je en plakken deze op het pakket.
  8. Je krijgt een verzendbewijs van de medewerker op het PostNL-punt. Zodra het pakket is ingeleverd, kun je de status volgen met je track & trace link. Als we de retourzending hebben verwerkt, laten we dit aan je weten. Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je bankrekening, creditcard of PayPal-account. Dit is afhankelijk van hoe je het artikel hebt betaald. Voor meer informatie en de actuele status van je retourzending kun je inloggen op je account van bever.nl, onze retourpagina bezoeken of contact opnemen met onze klantenservice.

Retourneren vanuit België of Duitsland

Retourneer je vanuit België of Duitsland? Kijk dan hier hoe je dit doet.

Bij een retourzending vanuit België en Duitsland gelden andere retourvoorwaarden. Het is vanuit deze landen niet mogelijk om een

retourzending te verzenden naar een antwoordnummer in Nederland. Meld je retour altijd eerst aan via het retourportaal. Als je het

te retourneren product heb geselecteerd en aangeeft dat je vanuit Belgie of Duitsland wil retourneren krijg je alle instructies op een

rij. Bewaar het verzendbewijs goed totdat je retour helemaal is verwerkt.

 

Let op! De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de koper. Mocht je toch dichtbij de grens wonen, in de buurt van

een Bever winkel, dan kun je er ook voor kiezen om in deze Bever winkel je producten gratis te retourneren.

Neem contact op met onze klantenservice om je retouraanmelding te annuleren. Zorg ervoor dat je het klantreferentienummer of ordernummer bij de hand hebt en we annuleren de retouraanmelding voor je.

Retourneer je de gehele bestelling (in de winkel of via de post), dan krijg je de verzendkosten terugbetaald. Dit gebeurt automatisch. Retourneer je een deel van de bestelling? Dan worden de verzendkosten niet terugbetaald.
Let op: retourneer je de bestelling geheel of gedeeltelijk via de post? Dan worden retourkosten in rekening gebracht (ook wanneer je al verzendkosten hebt betaald). Retourneren in een van onze winkels is altijd gratis.

Stuur je iets retour naar Bever via de post, dan betaal je inderdaad retourkosten. Ook als je eerder al verzendkosten hebt betaald voor je bestelling. Wel is het zo dat als je gehele bestelling terugstuurt, je de eerder betaalde verzendkosten terugkrijgt. Dit gebeurt automatisch.
Stuur je slechts een deel van de bestelling terug? Dan krijg je de verzendkosten niet terugbetaald.

Stuur je een bestelling waar je verzendkosten voor hebt betaald via de post in zijn geheel retour, dan heb je uiteindelijk dus alleen de retourkosten betaald. Stuur je een deel van die bestelling retour via de post, dan heb je uiteindelijk verzendkosten en retourkosten betaald.

Retourneren in een van onze winkels is altijd gratis. Ook in de winkel krijg je de verzendkosten terugbetaald, wanneer je de gehele bestelling retourneert.



Kom je er niet uit? Neem dan contact met onze klantenservice.


Klantenservice Chat

Chatten

Antwoord binnen 30s

 

Whatsapp

Antwoord

binnen 24 uur 

Email

Antwoord

binnen 5 dagen

Facebook

Antwoord

binnen 1 dag

Klantenservice Bellen

Bellen

Telefoon

085 - 888 50 88

 

Aanbevolen contactmogelijkheid



Meer over ruilen & retourneren



Andere onderwerpen

Cookies voor jouw ervaring

Bever.nl maakt gebruik van marketing, analytische en functionele cookies en vergelijkbare technologieën. Ook derden en sociale netwerken kunnen cookies plaatsen via onze website. Als je op “accepteren” klikt, ga je hiermee akkoord. Je kan voorkeuren ook wijzigen en wij slaan jouw keuze twee jaar op. Direct je keuze wijzigen? Dat kan via de cookie policy button onderaan alle pagina's.